søndag 24. oktober 2010

Jeg er syk!

Hei,
jeg heter Ace, er en Rottweiler på 5 og 1/2 år som bor hjemme sammen med mor, far og en "bror".
Grunnen til at jeg starter denne bloggen, er at jeg kjeder meg  for tiden.
Helt siden slutten av juni, har jeg haltet litt, og det er antageligvis noe galt med min høyre albu.
Mor og far har vært avgårde med meg to ganger til hundedoktor for å sjekke dette opp, og der har de tatt vanlig røntgen og MR. Men de har ikke funnet ut hva det kan komme av. Man trodde det kunne være forkalkninger. Men jeg som er så ung,sunn og sprek, jeg skjønner ikke hvorfor jeg kan få det allerede nå.
 En hund i min aller beste alder!
Jeg har heldigvis en kjempesnill far som aldri gir seg, så han bestilte time til meg for artroskopi.
Der så de at det var litt antydning til forkalkning. De tror ikke haltingen min kommer av dette, da det ikke var noe særlig å snakke om.
Nå er det gått en uke siden jeg var der.Skikkelig kjedelig! Jeg kan ikke gå turer, fordi de har sydd ett par sting. De eneste turene jeg er på, er på en liten slette rett over veien utenfor huset der jeg bor.
I tillegg må jeg ha en kjempestor, ekkel plastkrage rundt halsen min, slik at jeg ikke kan holde meg ren på benet. Det er også kjempevanskelig å gå rundt meg denne skjermen. Stanger i allting.
Jeg er gutt, og jeg syns nå skikkelig synd på meg selv!
Doktoren har sagt til mor og far at jeg ikke skulle ha lange turer fra helt siden første besøk hos doktoren i slutten av juni-og jeg som alltid har vært i så god form!
Mor har sagt til meg at så fort jeg er bra igjen, skal de ta meg med ut på  lenger turer igjen.
Å, JEG GLEDER MÅ SÅ VELDIG TIL DETTE!
 Jeg gleder meg til å fjerne stingene, for da får jeg antageligvis mange  godbiter. NAM-NAM!
Det skal jeg gjøre hos fastlegen min. Jeg anbefaler alle å gå på Fornebu Dyreklinikk.
Der har de veldig gode godbiter!! Og så er de veldig snille og flinke.  http://www.fornebu-dyreklinikk.no/

 Men jeg ble operert på et stort hundesykehus.
Jeg skal fortelle dere mer hvordan det gikk når jeg på tirsdag skal fjerne stingene!
 Ha det så lenge da dere!! Voff-Voff!!

2 kommentarer:

  1. Hej Ace! Stackars min favorit-"kusin"!!! Jag skulle vilja busa och leka med dig men det går ju inte nu! Själv har jag varit på Brukshunds-klubben idag. Efteråt låg jag på grusgången och åt på ett älgben... Du ska få ett när du kommer hit (Om jag inte redan ätit upp alla!) Hälsa till Far! Men det är mer synd om dig för han behöver ingen plast-tratt runt halsen! Voff /Ozzy!

    SvarSlett
  2. Å, du er heldig Ozzy!
    Jeg gleder meg til å dra til Sverige igjen.
    Hilse de andre! Voff-voff!

    SvarSlett