onsdag 9. mars 2011

Når øver vi lydighet?

God morgen!
Tidlig oppe idag? Det var mor iallefall. Nå er hun dratt på jobb - og når hun drar så tidlig på jobb, er hun tidligere tilbake også! Og da skal jeg høre med henne om vi skal ta en skitur igjen. Det er så vanskelig å la vær å gå, for det er så gøy! Så når det er så masse fin snø, er det jo best å benytte seg av den! Er du også glad i å gå på ski?
Mor syns jeg bli flinkere og flinkere til å gå sammen med henne på ski. Vi tar det alltid litt roligere til å begynne med, inntil vi er blitt litt varme. Men så...!! Da er det bare å begynne å dra! Hu hei...unna vei! Da kan det gå temmelig fort!
En tredjedel av turen trekker jeg og resten går og løper jeg ved siden av mor.Like gøy hver gang!
Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men jeg er faktisk en veldig grei og "høflig" gutt! Med høflig, mener jeg selvfølgelig lydig. Jeg tok som sagt Bronsemerket for lenge siden sammen med mor, men har aldri gjort noe videre utover det. Men nå skal vi begynne å terpe på alle momentene i lydighetsklasse 1. Tenkte kanskje til sommeren...
Men jeg tror faktisk jeg kan klare det ganske bra. Jeg er flink til å "dekke"med mange uroligheter rundt meg, så jeg tror jeg skal fikse fellesdekk ganske bra nå også. Inkalling er jeg veldig bra på - og rask!
Nå skal jeg heller konse på de tngene jeg ikke gjør helt perfekt - og sammen med mor , skal jeg bli kjempeflink på dette også!
Jeg går fint fot, men må "finpusse" litt på det. Litt mer konsentrasjon og noen cm lenger bak bør jeg nok ligge. Det har mor sagt mange, mange ganger.., men nå skal vi øve litt ekstra på dette. Kanskje jeg skal begynne å høre på henne...
Ellers må jeg si at mor og jeg øver dressur nesten hver eneste dag ute i det fri på dagens lengste tur.
Skal fortelle dere litt om hva vi gjør i morgen.
Det er gøy når vi øver inn dressur ute på tur. Da er det ikke bare strev og mas, men mye moro også!
Ha en fin dag dere!
Woff-woff!
Ace

Hadde så lyst å legge inn et valpebilde - men dere vet jeg er stor og tøff nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar