tirsdag 15. mars 2011

Hverdagsdressur - man tager hva man haver..

Hei dere!
I morges, etter å ha kjørt far til T-banen, kjørte Aceogmor litt videre for å parkere bilen og gå en skitur. Av og til går ting litt fort for seg om morgenen i sju-åttetiden, og mor glemte å ta med  langlinen.
Men, som jeg sa til henne; det var ikke så farlig. jeg er jo ganske så veloppdragen, og da kunne jeg både gå og løpe i samme tempo som mor - rett ved siden av henne. Det fungerte kjempefint, og jeg fikk masse ros, og flere godbiter. Man får "tage hva man haver"!
Dette ble jo en kjempefin "hverdagsdressur-tur"!
Vi hverdagsdresserer nesten hver dag, og øver på ting vi alikevel skal kunne om vi skal ta en prøve til sommeren engang Men jeg må øve mer sammen med andre hunder også. Det er da det virkelig gjelder. Akkurat slik det er med småbarn når de er borte på besøk..ja, om du skjønner hva jeg mener! Husker de da på hva mor og far har sagt, har man gjort en god jobb. Hjemme skal de jo alle bryne seg litt på foreldrene. Så mor er litt nyskjerrig på resultatene når vi skal gjøre det sammen med andre hunder. Ja, det er en stund siden jeg har øvd dressur sammen med hunder. I det siste har jeg bare lekt med de eller gått turer. Apropo andre hunder! Vil gjerne sende en hilsen til min kusine Fifi! Nok en dame i mitt liv! Er hun ikke søt? Fifi er en
rase som heter Coton de Tulear. Hun er på langt nær så stor og tung som meg, men vi hilser, småleker litt og er alltid veldig glade for å se hverandre! Jeg må bare passe godt på at jeg ikke tråkker på henne!

Syns dere det er vanskelig å finne på ting å gjøre når dere skal øve litt dressur, søk eller annet gøy? Sjekk ut denne linken til det svenske bladet "Härliga Hund" http://www.mixr.se/husdjur/experten-tipsar-om-10-smarta-ovningar-dag-for-dag
Ellers kan jeg selv bare tipse om såpeboble-leken Aceogmor driver med innimellom! Kjempegøy!
Skrev om dette i bloggen 3. februar i år. http://aceogmor.blogspot.com/2011/02/stor-og-sterk-rottweiler-dresseres-med.html 
Dette burde du prøve! Kjempegøy og fin innedressur! Noen ganger får jeg lov å hoppe etter boblene - noe jeg egenetlig vil hele tiden, men andre ganger må jeg bli sittende eller liggende! Kjedelig....
Ellers kan jeg også tipse dere om en fin side hvor dere finner opplysninger om masse som skjer. Her er det ikke bare opplysninger om hund, så dere finner mye annet også. Men siden syns vi er fin, og vi titter stadig inn der for å se...liker å holde meg oppdatert - å vite hva som skjer! Prøver å oppdatere mor også!
http://www.aktivioslo.no/hunder.php
Ha en fin, aktiv dag dere!
Woff-woff!
Ace

Her ser dere jeg har sele og koppel - ikke line! Funket bra!
Hva...noe der?.
..eller der?.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar