søndag 6. mars 2011

Vasalôppet, 5-mila og mila med mor!

God Fastelavens-søndag!

Er det bollebaking på gang hos dere? Ikke her, i allefall ikke nå
Nå er det Vasalôppet og Aukland som gjelder, og senere blir det 5-mila i Kollen. Heia Norge!
En times skitur i morges - i litt kaldere løyper, men med veldig god gli, - dro mor og jeg tidlig ut  i dag også. Mor hadde glemt langlinen min, men heldigvis hadde jeg på meg sele - så vi brukte det vanlige koppelet i stedet. Det gikk helt fint. Jeg er jo flink til å gå eller løpe pent  enten foran eller ved siden av mor når hun ber meg om det. Men det hender innimellom jeg blir litt for ivrig og begynner å bite og dra i koppelet når vi har litt fart. Jeg holder meg bra, og er en mann med fortsatt stor lekelyst!!
Kommandoene "høyre og venstre" øver vi på hver dag, og nå sitter de bedre og bedre! Flink?
Jeg ville ikke hjem igjen da vi nærmet oss bilen, og de gangene jeg ikke vil hjem - bråstopper jeg og nekter å gå videre! Dere ser meg på bildene nedenfor! Lurt!
Og mor ler av meg de gangene vi kjører bil... Dere skjønner, jeg er jo mann og er glad i oppmerksomhet! Derfor hopper jeg bare halveis opp i bilen, slik at mor må gi meg et ekstra lite løft bak! Deilig å kjenne at hun bryr seg om meg! Men-er det regnvær spretter jeg rett inn i bilen, da orker jeg ikke bli våt - og hopper heller rett inn selv!
Ellers skinner sola, det er litt kaldere i dag enn i går, men nydelig vær er det i dag også - og vi ønsker alle lykke til med milene i løypa ! Heia! Heia!
Ha en fin søndag!
Woff-woff!
Ace


Jeg er mann, liker oppmerksomhet - så mor; gi meg et løft da!

Kommer du snart, eller?

Det går bra med sele og vanlig koppel også!

.men jeg vil ikke hjem , vil være ute lenger!

Neiiii, vil ikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar