mandag 21. februar 2011

Mandag 21 februar - hunder kan være godt til så mye!

God morgen, dere!
Ny uke! Nye turer! Jippi!! Skal nemlig ut med mor nå! Miljøtrening i nærmiljø. Tidligere tok jeg mye t-bane, men det er det en stund siden jeg har gjort nå. Da jeg var veldig liten, ville alle klappe meg da vi tok t-banen - de syns jeg var såå søt som valp. Men da jeg vokste meg større, fikk mor og jeg plutselig "halve" t-banen for oss selv..og jeg som er så snill! Vil gjerne hilse på absolutt alle - men av en eller annen grunn får jeg ikke lov til det av mor og far. Noen kan være allergiske, redde for hunder eller rett og slett bare har ikke lyst å hilse. Så da handler det om noe som heter respekt, sier mor. Så da så!
I dag leste jeg i et blad som heter "Vi med hund" at de har lært opp denne hunden til å lete opp mennesker som har kreft. Utrolig hva mennesker kan bruke oss til! Les selv:
http://www.vimedhund.no/nyheter_cms/2011/februar/hundenese_i_kampen_mot_kreft/47
 Ensomme mennesker foreksempel; å ha en hund - stor eller liten - er det kjempemye sosialt selskap i. Så lenge vi får sosial kontakt, nok mosjon og hjernetrim - er vi alltid blide og fornøyde. Ja, også mat da selvfølgelig! Nam-nam!
I går gjemte mor endel godbiter rundt om i stuen, og jeg fikk gå rundt å søke etter de. Jeg fant noen av de ganske lett, men ett par stykker måtte jeg virkelig jobbe for! Det er gøy å lete etter godis eller leker, det burde du gjøre også! Det kan gjøres både ute og inne!
I helgen fikk jeg en ny liten gul og grønn leke! Mor hadde vært ute og handlet...og når mor handler..hm...Leken har jeg nå i sengen min!
Ha en fin mandag dere!
Woff-woff!
Ace
Denne er min!

Kult med noe nytt!

Mye moro for 30 kr!

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar i hundebloggen min, la meg til som følger hos deg:)

    SvarSlett
  2. Så gøy!

    "Ace" forsøker oppdatere hver dag!

    SvarSlett